Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2009-08-24 | 14:31:34
Min första Ramadan som Muslim - Dag 3. first day at work

As salamu alaykum wa rahmatulahi wa barakatuhu, må Allah belöna mina dyrbara bröder och systrar med paradiset! ♥

Subhan Allah, Går dagens svaghet är som bortblåst idag. Jag känner mig stark och min iman ökar för varje timme som går passerar, trots att magen kurrar känner jag inte av tomheten i den. I am so grateful! De går inte att beskriva i ord. Bara att tänka på de gör mig tårögd... enough is not enough, subhan allah. 

Att känna doften av färska morgon bullar har aldrig doftat så ljuvligt som de gjorde i morse då min ekonomichef kom in på mitt kontor ätandes på en bulle. Satt och tänkte för mig själv, "varje smulla är dyrbar för dem som inte har något alls och där står du och smullar över mitt skrivbord - subhan allah... otacksamma människor som tar allt förgivet." Dem var väl lite förvånade att jag inte var med vid frukost bordet då jag hörde att dem pratade om mig, då de undrade om jag inte skulle ha någon bulle. Sa bara att jag redan ätit frukost och att jag inte var hungrig... några timmar senare blev de lunch och min ekonomichef blev smått orolig till varför jag inte åt någon lunch - sa att hon inte behövde bekymmra sig, jag ska äta stor middag ikväll, sen bara log jag åt henne tills hon nöjde sig med mitt svar. Haha, jag bara sitter och tänker på hur de skulle reagera i morgon och resten av månaden. Kanske får jag gå på så kallad "lunch" så dem ser att jag inte äter under dagtid eftersom jag fastar. Enbart för att slippa alla frågor men också för att inte göra min ekonomichef allt för orolig - haha, aw :) bra att veta att de bryr sig iallafall. Men har tänkt på de, om jag får frågan - varför äter du inte, vad är fel på dig? haha så ska jag nog säga till dem att jag fastar så att de kan sluta fundera. Vad ska de säga - inte mer än vad de tycker, but i can handle it med Allah's hjälp, inshallah. Det är inte för dem jag gör de. Det är fortfarande i stort sätt en hel månad kvar and im looking forward to it! ♥ Må Allah underlätta de för oss, ameen.

Sitter och kollar på en föreläsning om Profeten (sallâ Allâhu 'alayhi wa sallam). Subhan Allah vet inte hur många gånger jag tittat på den, one of my new favorits...


THE REMINDER:
Don't forget your prayers!

Salam ♥ Peace

KOMMENTARER
En Åsikt från: amanda

Hehe, alhamdulilah, jo de kommer nog bli lite chockade av att du fastar kanske ! Men det är inga problem alhamdulilah när din iman bara växer .. Det är ju några dagar insh'Allah som du inte kommer att fasta hehe, you know what I mean! :D ber att Gud underlättar allting för dig och för alla muslimer i denna underbara heliga månad! Salam Aleikum <3

Publicerat: 2009-08-25 | 05:11:25
Webbadress: http://apg.blogg.se/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback