Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2009-08-26 | 10:22:01
Min första Ramadan som Muslim - Dag 5.

As salamu alaykum wa rahmatulahi wa barakatuhu, må Allah belöna oss för vår fasta, ameen!

5 dagar har nu passerat av ramadan och det återstår så där 25 dagar. So far so good and im loving it. Speciellt när jag ska sova, har aldrig sovit bättre som jag gjort under dessa dagar, som redan passerat. Maten man kränger i sig under iftar blir som ett sömnmedel att det är precis man klarar av att hålla ögonen öppna under tarawih bönen. Och att ta sig upp vid 4 har aldrig varit lättare :) sen somnar man som en stock igen då maten man äter till sohoor också blir som ett sömnmedel. Själv är jag inte van vid att käka frukost... så pass tidigt eller överhuvudtaget då jag alltid brukade hoppa över den bara för att få lite extra sömn om natten varit sömnlös. Även om jag alltid uppskattat de jag stoppar i mig och alltid brukar ha dem som har de sämre bland mina tankar när jag äter eller är på väg att slänga något, har jag lärt mig att uppskatta de ännu mer. Jag känner mig redan som en ny och bättre människa. Må Allah skydda mina bröder och systrar från gravens plågor och från elden, ameen! ♥

Tack till syster E som var på besök igår under iftar med all mat och dottern Selma - min nya kompis ♥
Barik Allahu fik!

Känner att det är rätt aktuellt att skaffa sig en Koran i poketformat så man kan ta den med sig vart man än är. Även om jag kan läsa Koranens budskap på internet är det rätt jobbigt för ögonen att stirra på en skärm i flera timmar i sträck...  -intressant fakta, not really-

För övrigt finns de väl inte mycket mer att berätta om dag 5... de finns dock tankar som gör en galen av ren ovishet but inshallah med tiden lär jag väl få svar - förhoppningsvist snart...

Må Allah ta hand om alla mina syskon och vägled dem rätt och håll dem borta från sånt som är haram och må Allah stärka vår ummah big time :) Ameen!

Salam ♥ Peace

KOMMENTARER


Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback