Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2009-07-12 | 00:22:04
Min första vecka som Muslim

As salamu aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh till den troende,


Min första vecka som muslim har varit så bra. Det känns så skönt. Och varje gång någon kallar mig för muslim så ler jag bara, de låter konstigt och man är inte van. Veckan som gått har gått väldigt fort. Haft så otroligt mycket att tänka på och speciellt nu också då jag börjat be 5 gånger om dan. Tiden går extra fort. Subhan Allah. När jag tänker på den 6 juli (dagen jag sa min sahadah) så kommer jag ihåg att jag var väldigt nervös. Så nervös att jag darrade och jag trodde jag skulle svimma... nu när jag tänker tillbaka så förstår jag inte riktigt vad de var jag va så nervös för. Var det för att jag trodde jag skulle stå inför massa människor och säga min sahadah högt? - jag är inte typen som står och pratar högt inför en större folk grupp. That's just not my thing. I alla fall jag är så glad och tacksam för att jag gjorde den. Tiden var inne :) och jag är så tacksam för att alla varit så stöttande, Må Allah belöna er alla! Ameen

Jag har också flera högar med böcker jag fått från systrar och brödrar och från moskén som jag inte ännu har hunnit att gå igenom och det finns så mycket jag vill lära mig, och kunna utantill... men tiden räcker inte till för att lära sig allt på en dag, inshallah. What more can I say... im so happy och Allâh vägleder vem han vill.

Salam/Peace

KOMMENTARER
En Åsikt från: asmaa

jag är glad för dig sis, mashaAllah tabarak Allah .. hoppas det kommer fortsätta på en lätt väg, må Allah underlätta för dig o att det löser sig med familj osv.. just stay strong, du kommer alltid hitta ngn som stöttar dig o allting är från Allah ..

Publicerat: 2009-07-14 | 14:25:23


Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback