Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2009-10-12 | 13:35:10
Jag har varit muslim i 100 dagar - hur har de förändrat mitt liv?

Imorgon har det gått exakt 100 dagar sen jag sa min shahada, alhamdulillah. Jag kan bara försöka ge tillbaka så mycket jag kan för att visa min tacksamhet. Att vara muslim har förändrat mitt liv på alla möjliga sätt och vis. Man tänker på ett mer klarare sätt med logik och sanning. Man ser helheten vilket gör det så mycket lättare att leva. Många prövningar, utmaningar och svårigheter har redan passerat och det finns fortfarande många kvar. Men jag vet att dem bara är tillfälliga därför har jag tålamod. Det finns ingen svårighet som kan jämföras med de mörker jag en gång hade nått och hur nära jag en gång var på att begå självmord. Islam räddade bokstavligen mitt liv. Bönen och min dyrka till min skapare har fyllt ett tomrum som jag en gång gick och bar på och försökte fylla med materiella ting från denna värld. Människorna jag mött och systrarna jag lärt känna, subhan Allah så glad jag är för att Allah korssade vår väg. Jag blir starkare för varje dag och för varje utmaning jag tar mig igenom. Även om det är svårt så vet jag att jag är på rätt väg. Allt händer av en anledning right... inshallah (om Gud vill). Jag bad om min vägledning när jag mådde som värst och jag fick den och i dag så är smärtan jag hade borta föralltid! Jag känner inget behov till att vara någon annan till lags gällande mode och de senaste, hålla sig uppdaterad eller vara störst bäst och vackrast like one time in my life. Now Im completely free! And Im perfect just the way I am!

Subhan Allah, min första Ramadan och fastan jag gjort har fått mig att inse hur blind denna världen är speciellt när jag sitter på kontoret. Att bara höra min kollegor prata om mat på de sätt de gör, får mig att koka inombords. Som nu efter lunch, jag höll på att smälla av, tappade apptiten på de snabb nudlar jag hade med mig men tvingade i mig resten jag hade kvar för jag vet hur värdefull den är för någon som inte har nått. Subhan Allah, må Allah förlåta mig för att jag inte vågade säga nått. Men jag ville inte dra igång en hel diskution och en debatt om vad som är rätt och fel. Men de dem pratade om visade bara att de inte bryr sig ett öre om de som svälter varje dag. Må Allah vägleda dessa vilsna människor! Det är bara när de är på gränsen att hamna i en svår situation som de inser allvarlet och skriker efter hjälp.

Jag är så tacksam för mitt nya bättre liv jag har fått som muslim och det finns inget som kan ersätta den skatt jag hittat genom islam.



KOMMENTARER
En Åsikt från: R

Mashallah , jag är så stolt över dig syster ! Inshallaah gud gör varje dag för dig bättre än den förra , man blir så varm i hjärtat när man läser/hör att man får nya syskon i islam som också funnit vägen wallahi!



Sv : subhnallaah det är så synd att moskerna ska vara så tomma efter ramadan , meen kheer inshallah , må alah vägleda oss, vi går miste om en stor belöning hos gud genom att inte besöka mosken så ofta då det är skrivet att bland det sju som får skugga är dessa som har sitt hjärta fäst vid mosken och besöker den ofta , må allah gör oss en av dem , ameen!



Ta hand om dig ukhteee <3

Publicerat: 2009-10-13 | 21:51:13
Webbadress: http://stoltmuslima.blogg.se/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback