Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2010-02-04 | 10:43:36
Positiv feedback

As salam aleikum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Alhamdulillahi rabbil alamin.
Idag har det gått 25 dagar sen jag kom till jobbet med sjal på huvudet. Reaktionerna har väl inte varit dramatiska, dock har man fått en och annan kommentar. Men för det mesta så hör man bara tystnad när man går förbi. Är de rädda för att säga något dumt i min närhet? Don't know... men vid det här laget borde väl alla på jobbet ha förstått att jag är muslim, även om jag inte gått runt och sagt de till folk. Fast ibland har jag väl en känsla av att Boss och min ekonomichef måst ha sagt nått i smyg till de andra... come on, när jag berättade för Boss, så viste ju min ekonomichef de nästa dag - det har gått 25 dagar, skulle inte förvåna mig. På ett sätt är de väl bra, då slipper jag själv känna att jag måste berätta. Men på ett annat sätt är de väl mindre bra då människor kan få mer fördommar. Ni vet rykten och så vidare.

Men har sagt till mig själv, frågar de inte ska jag inte lägga ner tiden på de. InshAllah.
Haha, tydligen tyckte min ekonomichef att jag passade så bra i min marinblåa sjal och att de såg så kvinnligt ut. Sen började hon fråga hur många sjalar jag hade... hon nämnde att en vännina till henne, kände en muslimsk kvinna som hade tipsat om något ställe i Malmö, där de enbart sålde massa sjalar. Sen så blev hon osäker på om de hette muslim och att jag skulle rätta henne om hon hade fel. :) Positiv feedback, sånt gör mig motiverad. Till skillnad från dålig kritik och negativitet - då blir man bara deprimerad.

Haha, jag menar de verkligen när jag säger att jag tar de här med hijab steg vis.
Började med pandband, gick sedan över till en sjal på huvudet med knut i nacken. Och idag har jag ytterligare tagit ett steg och låtit en liten bit hänga ner på min högra sida, inshAllah så blir de snart att den bit som hänger ner kan går under hakan, som en riktigt hijab ska göra. Det är mitt mål iallafall, inshAllah.


KOMMENTARER
En Åsikt från: Emma

Mashallah ! Va duktig du är =)

O det är alltid kul o få positiva kommentarer och feedback ! Skönt =) o det är ju kul att din ekonomichef är intresserad o så o tipsarom ställen hehe =)



KRAM <3

Publicerat: 2010-02-04 | 13:56:46
Webbadress: http://alfakher.blogg.se/


En Åsikt från: R

Mashallaah ukhtee, stolt över dig wallah och glad för din skull <3



Adda mig på msn om du vill , min adress står på epostfältet !

Publicerat: 2010-02-04 | 14:55:13
Webbadress: http://stoltmuslima.blogg.se/


En Åsikt från: amanda

mashAllah! inshaAllah, må Allah underlätta för dig <333

Publicerat: 2010-02-07 | 00:31:14
Webbadress: http://apg.blogg.se/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback