Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2010-01-19 | 09:58:38
De scannar mig från top till tå...

As salam aleikum wa rahmatulahi wa barakatuhu :)

En ny dag, en ny sjal - alhamdulillah :)
Dag 2 at work med sjal på huvudet, it feels good. Valde en tunnare och mindre sjal så att det inte känns så tungt för nacken. Dock skulle man kunna tror att jag har hijab eftersom sjalen är svart och min polotröja är svart :) InshAllah det kommer.

Men än har jag inte fått någon kommentar, vilket börjar bli konstigt. Jag borde ju vara glad att ingen sagt nått men samtidigt så tror jag inte de vågar säga nått? Min Ekonomichef brukade alltid kommentera på mina headbands som jag tidigare haft, trodde åtminstonde hon skulle sagt något gällande detta, det är liksom inget man missar :P . Haha, men varför bryr jag mig... Så länge de inte pratar om de eller pratar om de bakom ryggen på mig så jag kan höra de i koridoren it's all good. Dock har jag sett deras blickar, hur de scannar mig från top till tå, de anar väl något. Min klädsel är ju väldigt annorulunda från då att jag började jobba här. Alhamdulillah, gårdagen var till min fördel och jag fick en självförtroende kick, vilket jag verkligen behövde. Små steg, små steg... man får se de långsiktigt.


KOMMENTARER
En Åsikt från: Linn

Alhamdolillah vad du är duktig syster! <3

Publicerat: 2010-01-19 | 11:32:58
En Åsikt från: Nettan

Masahallah min syster...jag blir bara så varm i hjärtat när jag läser starka systrars vägar i Islam. Alhamdulillah...det stärker mig själv ännu mera. Tack för att du delar med dig!

Publicerat: 2010-01-19 | 22:13:28
Webbadress: http://www.metrobloggen.se/nettansdagar




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback