Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2010-03-02 | 10:43:28
This may be it... This may be the end...

As salam aleikum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

This may be the end of my hijab trip... vad menar jag med det?
Igår satt jag och lyssnade på en föreläsning gällande troslära, att det inte är enbart det som är i hjärtat som räknas inför Allah. Ens ord och handlingar har även de en stor betydelse och utan de blir det ingen helhet. "Du kan ha hijab i ditt hjärta - men du använder de inte" var meningen som fick mig att tänka. Vi ska inte enbart stå inför Allah med vår avsikt och det vi har i hjärtat utan även våra handlingar oavsätt om de är goda eller onda.


"Allah dömer er inte utifrån era kroppar och utseende, men Han granskar era hjärtan och tittar på era gärningar." [Muslim]

Igår hamnade jag väldigt långt in bland mina tankar och ställde frågor till mig själv som jag försökte svara på "Vad vill jag? Vet jag vad jag vill?" och alhamdulillah jag vet vad jag vill. InshAllah så blir de så. "Jag vet vad jag vill och det är att dyrka Allah och praktisera som en muslim och leva som en muslim fullt ut, and that is never going to happen om jag bara står och tycker synd om mig själv...".

Men jag är ändå tvungen att ta steget själv, jag kan inte förväntat mig att någon ska hålla mig i handen. Så imorse tog jag mitt sista steg inom min hijab resa, inshAllah, jag var tvungen att bevisa för mig själv att detta är något jag tror på och vill följa korrekt, utan att någon annan ska vara inblandad så att jag inte kan komma i efterhand och tvivla på mig själv om jag verkligen gjorde de för mig själv eller inte. En sådan sak för mig är väldigt viktig och det är nog därför det tagit så långtid att ta sig hit... jag besegrade shaytan till slut! Allahu Akbar!

For your information som inte fattat de än:
Jag gick till jobbet med korrekt hijab - alhamdulillah. "Håll dig borta från speglen - shaytan är där" Var något jag sa till mig själv hela morgonen och jag trodde seriöst inte jag skulle gå hela vägen.

La Ilaha Ilallah - Det finns ingen värd att dyra förutom Allah!

ps. Jag har fortfarande inte fattat de...


KOMMENTARER
En Åsikt från: Emma

Mashallah Mashallah Alhamdilullah !

IM HAPPY FOR U !!! =D

Verkligen bra gjort syster, du måste känna dig jätte stolt !!!



KRAM

Publicerat: 2010-03-02 | 11:37:06
Webbadress: http://alfakher.blogg.se/


En Åsikt från: Saws

MashAllah



Grattis! Det kommer att gå bra, Allah håller dej i handen inshAllah!

Publicerat: 2010-03-02 | 12:27:19
En Åsikt från: Mujaheedah

mashaAllaah systeeer, är så glaad för din skull!!!! <3 må Allaah belöna dig! o må Allaah skydda oss alla från shaytan!



SO HAPPYYYY FOR UU:D

Publicerat: 2010-03-02 | 14:45:45
Webbadress: http://mujaheedah.blogg.se/


En Åsikt från: Linn

Alhamdolillah vad du är duktig! Allahu akbar! vad glad jag blir! :) Må Allah belöna dig!!

Vad sa dem på ditt jobb? Fick du några kommentarer?

Alhamdolillahi rabb al amin!

Publicerat: 2010-03-02 | 16:15:02
En Åsikt från: R

Allahu akbaar!



Må allah belöna dig stor, och jag håller med , Allah håller dig i handen och han är sannerligen det bästa sälskapet man kan ha <3



Garttis ukhtee!

Publicerat: 2010-03-02 | 18:28:17
Webbadress: http://stoltmuslima.blogg.se/


En Åsikt från: Amanda

Allahu Akbar, ameen till allas du3a.. mycket vackert mash'Allah <3..



Jag mår bara bra alhamdulilah, själv?? :)

Publicerat: 2010-03-03 | 00:18:50
Webbadress: http://apg.blogg.se/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback