Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2009-08-31 | 09:42:15
Min första Ramadan som Muslim - Dag 10.

As salam alaykum wa rahmatulahi wa barakatuhu.

Må Allah ge oss styrka så vi klarar av alla test och prövningar
och må Allah belöna oss med paradiset för vår uthållighet och tålamod, ameen!
Må Allah belöna vår fasta med paradiset, ameen!
Må Allah stärka vår ummah och vägled våra föräldrar och ge dem paradiset, ameen!
Rädda oss från gravens plågor och skydda oss från att göra haram, ameen!

10 days has gone by... jag är inte längre hungrig under dagarna och behöver heller inte äta mängder för att mätta min mage. Och till sohoor behöver jag inte längre en stor frukost. Jag kan i stort sätt dricka mig mätt på vatten. Subhan Allah. What others don't have är så överskatta för oss här i väst. Dock började de bli rätt jobbigt att gå upp vid 4 och gå och lägga sig igen sådär efter halv 5. Därefter ska man upp igen vid 7 - sömnen är helt pajad och jag kommer i stort sätt försent varje dag med 10 minuter or more... dock tror jag inte de märker av nått på jobbet då de själva inte riktigt är på plats. Soft ställe jag jobbar på - i know... but stil it's boring. Under helgen träffade jag 2 underbara systrar (tack för allting - må Allah belöna dem med paradiset, ameen!). Hann vara med om mina 2 första Tarawhi böner (fredag, lördag) i loved it. Trots att min första gång blev till en mardröm... så hindrade de inte mig för att gå dit dagen där på. Jag gör de enbart för Allah (swt)! But stil, de finns så många osvarade frågor... och jag antar väl att jag mest är besviken... på situationen jag hamnat i. Och jag är väl arg för att jag inte får svar på de frågor jag behöver ha svar på för att kunna gå vidare. Allt har bara blivit så komplicerat och inveklat på ett sätt, men jag står fortfarande kvar vid mina ord, frågan är om du gör de... cuz i don't know what to believe. De jag fick höra i fredags fick mig att tvivla och de fick mig att känna mig så lättlurad, men jag kunde inte tro på vart enda ord. Jag måste höra de från dig för jag litar inte på människor jag inte känner. För jag vet hur människor kan spela sina spel för att få de dem vill ha...

Well, well ska sluta att lägga ner tankar på de - även om jag vet att det bara är en svart lögn för att få mig själv att må lite bättre. Blev väl inte så mycket snack om ramadan (sorry) förutom att de blivit jobbigt att gå upp om mornarna, jag är ingen morgon människa och har aldrig varit och kommer nog aldrig att vara de heller om inte Allah vill. Well till next time... don't forget your prayers!


Jag söker skydd enbart hos Allah!
Jag söker hjälp endart hos Allah!
Jag söker tröst enbart hos Allah!
Jag ber enbart till Allah!


Salam ♥ Peace


KOMMENTARER
En Åsikt från: R

Sv : la shucker ala wajib ( man tackar inte för plikter ) du är min syster i islam , din smärta är min! Allahmdulilaah att din tarawih upplevelse blev bra till slut , det är verkligen något underbart att vara med om ! :)



Allah lämnar inte sina trogna i ovishet , snart kmr du få dina svar inshallah , tänk bara på att ju mer det dröjer kanske det finns någon vishet i det , ibland tror vi att något är bra för oss , men Allah vet att det är dåligt , därför får vi inre det , och ibland så är det som (enligt oss ) är dåligt för oss ,bara bättre för oss hos Allah , han vet sannerligen bäst ! (sammanfattad koran verser )



Hoppas du får världens underbaraste fortsättning på ramadan , fylld av glädje och imaan okhtee , ur in my prayr <3

Publicerat: 2009-08-31 | 15:43:45
Webbadress: http://stoltmuslima.blogg.se/


En Åsikt från: rita

Ville bara säga att jag har byt länk på min första så du vet alltså blogg

Publicerat: 2009-09-01 | 10:53:06
Webbadress: http://myheart75.blogspot.com/ el http://musliminlove.blogspot.com/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback