Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2009-08-11 | 01:12:58
Något värt att kämpa för!



Situationen i mitt huvud är rätt turbulent at the moment... det är så mycket som händer på en gång att mitt huvud blir överbelastat att minnet snart exploderar. Jag vet att allt bara är ett test och en stor prövning från Allah. But stil, det är en tyngd som håller mig nere. Inshallah om jag mår bra imorgon så ska jag berätta för både min pappa och min syster om hur läget ligger till att jag numera är muslim - för jag tror inte jag kan hålla de hemligt mycket längre.
Det äter mig inombords att se dem i ögonen och inte kunna vara sig själv och den man vill vara utan att de ska behöva veta och börja ifråga sätta allt.

Det som kan göra mig extra frustrerad och arg är när någon annan kommer och säger till mig att jag inte gjort detta för min egen skull utan att de tror att jag gör de pga någon annan och att någon annan skulle tvingat mig. Om nu fallet hade varit så hade jag inte utsatt mig för att må psykiskt dåligt som jag gjort de senaste dagarna, jag hade inte utsatt mig själv för att ha en obehaglig magkänsla som får mig att må illa och jag hade inte stressat upp mig så att jag inte kan sova om nätterna och jag hade inte gått emot alla jag älskar och som står mig nära. Varför skulle jag ha utsatt mig för detta om det inte var för min egen skull och för mitt eget bästa för att det är något jag har nära mitt hjärta?! Hur vågar människor ens döma en annan när dem inte känner personen i fråga, eller överhuvudtaget? Man ska inte döma en annan - det är inte vår uppgift! Enda sen jag reverterade till Islam har jag fått höra att människor runt omkring mig tror att jag gjort de pga någon annan trots att jag säger med mina egna ord att de kommer från mitt hjärta. Att inte bli trodd när man talar sanning kan knäcka en. Man kan tappa tålamodet som man byggt upp under flera veckor, och när man ser de man byggt upp rasa ihop kan man inte göra annat än att bryta ihop och falla tillsammans med de. But inshallah - om Gud vill. Gud vet bäst därför lägger jag min tillit hos Honom. Detta är de svåraste test jag någonsin haft och jag ska göra allt för att klara de! Inshallah!

ALLAH must really love you! "Whenever Allah wills good for a person, He subjects him to adversity" 
[Bukharee and others]

Aldrig hade jag trott det skulle bli så här svårt och komplicerat som det är och som det känns, men jag vet att det är något värt att kämpa för! Detta liv är bara tillfälligt, detta liv är ett test... Må Allah underlätta för alla mina systrar och alla mina brödrar som har de svårt! Må Allah belöna alla mina systrar och alla mina brödrar som har stöttat en på ett eller annat sätt! AMEEN!

KOMMENTARER
En Åsikt från: Linn

Må Allah underlätta för dig min kära syster och må Allah belöna dig för ditt tålamod. Inshaallah ska det bli lättare för dig snart! (:

Publicerat: 2009-08-19 | 22:54:09


Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback