Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2009-07-06 | 18:48:41
Inför min Sahada: This is my secret

Nu är de snart dags för mig att hoppa in i duschen och förberedda mig inför min sahada, som inträffar i kväll runt halv 10, inshallah. Kommer bli intressant... jag börjar faktiskt bli smått nervös. Är jag orolig att allt kommer bli kaos? Kommer jag kanske svimma? Jag borde egentligen inte tänka på de... Inshallah, om Gud vill så ger han mig styrka att klara av de här... Jag har kommit så här långt. Jag kan inte ignorera sanningen längre. Det var också därför jag skaffade mig den här bloggen. Så att jag skulle påminna mig själv med mina egna tankar och mina egna ord. Att så här är de... för vissa perioder kan jag bli så pass rädd och osäker på mig själv att jag glömmer vem jag är och vad jag står för, vad jag tror på att det är bra då jag kan gå tillbaka och läsa om vad jag själv sagt, vad jag själv tyckt och vad jag själv dragit för slutsats om saker och ting. Klockan är snart halv 7 och jag känner att de pirrar i magen och i finger topparna... jag borde verkligen börja förbereda mig. Haha, så här är de alltid när jag vänta på något som jag anses viktigt och som jag inte vill missa. Det känns i hela kroppen och det finns en obehaglig känsla av att jag inte skulle hinna. Nästan panik och stress inombords. :S Men när man har kommit till den punkten i ens liv då man inte kan sluta tänka på de är det de ända rätta att göra, att ta de sista steget som fullbordar mig som muslim - att erkänna de högt. Att erkänna de mellan mig och Gud funkar, men man har inte samma känsla av att man verkligen är muslim då ingen annan känner till de. När man inte kan slita tankarna om att en dag ska jag stå framför min skapare, och han ska döma mig för mina handlingar här i livet... får gåshud. När ingen annan vet är de precis som man kan göra whatever... om du förstår vad jag menar. Men har man andra runt omkring sig som vet vad man tror på och vad man erkänt kan de stötta en att göra rätt och inte gå vilse. Det blir lättare att klara av alla hinder utan att falla ner på fel väg när man har någon som vet vad man går igenom, när man har någon som vet vad man känner och att man vet om att de finns fler som vet varför vi ens existerar och varför vi är här. Jag fruktar att jag kommer gråta i kväll...

Subhan Allah! Jag säger As salamu Aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh till alla mina nya systrar och brödrar.

KOMMENTARER
En Åsikt från: amanda

Mash'Allah, du var väldigt vacker i niqab! Ska du börja gå ut sådan ???? :O Mash'Allah mycket fint..



Förstår att du är nervös.. Alhamdulilah, det finns inte ord hur bra det känns att du är muslimah ! :D Du är en så underbar person mash'Allah! Må Allah skänka dig flera hus i Paradiset, ameen...



Vad som än händer hädanefter, som jag sagt innan så har du systrar i hela världen som finns för dig.. Det är många som letar efter folk att hjälpa eller stötta för att de vill ha belöning från Allah! Alhamdulilah, oroa dig inte.. Gör dua för din familj och dina vänner och arbetskamrater, insh'Allah blir allt bra...



As-Salamu Aleikum wa Rahmatulahi wa Barakatuh syster

Publicerat: 2009-07-07 | 14:37:12
Webbadress: http://apg.blogg.se/


En Åsikt från: Khadijah

Å syster i Islam. Allah guidar dig och älskar dig.

Du har fått den största gåvan här i livet och jag älskar dig syster!! Min lillasyster i Islam.

Må Allah alltid vara med dig och underlätta för dig. Ameen

Publicerat: 2009-07-07 | 14:50:31


Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback