Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2009-07-20 | 00:57:24
What to do...

As salamu aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh till den troende

I morgon har det gått 2 veckor sen min shahada. And it feel so good! Det var längesen jag kände en sån lättnad som jag känner, mer exakt har jag inte mått så här bra på 2 år. Subhan Allah. I morgon beger jag mig ner mot Malmö för att hälsa på min mamma. Det var ett tag sen jag träffade henne... hela dan har jag funderat på om det är rätt tillfälle att prata med henne om att jag nu mera är muslim... dock är jag fortfarande skeptisk och osäker på om jag har mod nog och om jag är stark nog att berätta de. Skulle hon hamna i chock? skulle hon börja gråta? Skulle hon be mig att åka hem igen? Skulle hon inte vilja prata med dig? vad skulle hon säga? skulle hon behandla mig annorlunda? skulle hon förstå? så många frågor ekar i mitt huvud. På ett sätt vill jag att hon ska vara den första som får veta. Så om jag inte berättar för henne tror jag inte jag kommer berätta för någon annan förrän hon vet om de... vilket dilemma. Anledningen till varför jag känner mig så rädd... om det är rätt ord... är för att jag vet hur hon reagerat tidigare då hon fick reda på att jag läst om islam... hon har fördomar som alla andra men det är extra svårt eftersom hon är min mamma... inshallah, må allah ge mig mod och ge min mamma förståelse, må allah underlätta för oss. Ameen!

KOMMENTARER
En Åsikt från: Amanda

Ameen.. Må ALlah ge dig styrka att berätta och ge din mamma förståelse, Ameen

Publicerat: 2009-07-20 | 22:45:06
Webbadress: http://apg.blogg.se/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback