Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2009-11-26 | 00:43:54
Tips inför högtiden Eid Al-Adha (Qurban Bayram)

Islamic Relief Sverige erbjuder dig möjligheten att skänka ett offerdjur till de allra fattigaste i olika länder i världen inför högtiden Eid Al-Adha (Qurban Bayram).


Group 1: Etiopien, Indien och Sri lanka - 450:-
Group 2: Kenya, Malawi, Mali, Niger, Sudan, Pakistan och Tchad - 600:-
Group 3: Bangladesh och Somalia - 800:-
Group 4: Afganistan, Bosnien, Irak, Jemen, Palestina och Tjetjenien - 950:-
Group 5: Turkiet - 1500:-


OBS! Ni kan betala er bidrag t o m fredag den 27 november kl. 23.59


Använd gärna PG: 118882-0
Skriv i meddelande: Q - ``land``


Har du frågor ring gärna 08-5888 6550


BISMILLAH

Må Allah belöna dig med jannah, ameen!

För andra alternativ se sidmenyn till höger under rubriken "Help the needy"


KOMMENTARER
En Åsikt från: Emma

Salam Alaykom wa Rahmatu Allah wa Barakathu!! Eid Mobarak till dig min kära syster... Må Allah välsigna dig för detta inlägget, (och alla andra med)... Ameen.كل عام وأنتم بخير بمناسبة عيد الاضحى المبارك

Publicerat: 2009-11-26 | 02:33:08
Webbadress: http://amuslima.blogg.se/


En Åsikt från: Alfakher

Salam Aleikom fina du !

Förlåt mig så mycket jag har varit helt osynlig på senaste tiden, men det har varit så mycket omkring mig så jag har knappt haft tid för någonting.

Tyvärr..



Men nu är jag tillbaka och har suttit och läst igenom alla dina inlägg som jag missat =)

Du skriver så bra, som vanligt.

Och hamdullah att du har berättat för din pappa och syster. Jag hoppas du mår bra, inshallah.



Kram Emma <3<3

Publicerat: 2009-11-26 | 16:36:05
Webbadress: http://alfakher.blogg.se/


En Åsikt från: R

Eid mubarak ukhtee, må allah göra dessa dagar fyllda av glädje och mer imaan för dig ya habibati <3

Publicerat: 2009-11-28 | 14:33:43
Webbadress: http://stoltmuslima.blogg.se/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback