Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2009-10-05 | 18:34:30
"Damn, jag ser ut som en muslim..."

As salamu alaykum wa rahmatulahi wa barakatuhu till den troende.
Helgen var riktigt trevlig då jag till större delar (eller mer rättare sagt hela helgen) spenderat den hemma hos en syster tillsammans med en annan syster. Mys, mys hade vi får vi göra om snart igen sisters ♥ Barik Allahu fik för ert trevliga sällskap och för allt annat! Ni har varit mina stöttepelare och kommer alltid vara de, inshallah, och jag finns alltid här för er! Don't forget that!

I lördags var det för första gången som jag gick utomhus - fullt klädd i abaya och hijab, bara för att känna på de. Till en början märkte jag ingen skillnad, brydde mig inte så mycket om vad jag hade på mig... det var först när jag såg mig i en spegelbild genom ett fönster som jag tänkte "Damn, jag ser ut som en muslim..." Min Abaya är svart och hijaben/slöjan jag hade på huvudet var också svart - I was lika a ninja, haha. De reaktioner jag märkte av från min omgivning var att de stirra, speciellt de 3 unga tjejerna som gick förbi. Den ena tjejen kunde inte sluta vända sig om när de gick förbi och när jag hade bestämt mig för att vinka till henne nästa gång så vände hon sig inte om igen... typiskt, jag som ville ge henne ett leende. När vi tog oss in på Lidl hade jag helt glömt bort att jag bar abaya och slöja, som dessutom var helt svarta. Trots att människor stirra så såg jag de som att de stirra för att de tyckte jag var vacker. Men på nått sätt kände jag mig ändå naken... trots att jag var fullt klädd. Kanske för att jag brukar känna mig naken när människor stirrar på mig när jag går klädd normalt. Ibland blir jag faktiskt äcklad när både män och kvinnor tittar efter mig när jag går klädd i mina vardagskläder... de satt nog kvar lite i bakhuvudet. Men alhamdulillah, jag är glad att jag provade på och fick känna hur de var att gå ut fullt klädd som en riktigt muslimah. Det har stärkt min iman så mycket och jag vet att de sakta men säkert går åt rätt håll!


Salam ♥ Peace

KOMMENTARER
En Åsikt från: Linn

Ja, det var jätte mysigt! Måste verkligen göras om inshaallah :) Du har hjälpt mig också väldigt mycket och jag ber Allah att han ska belöna dig, ameen. Tack för ditt stöd och att du finns där för mig! Jag hoppas att du vet att du kommer att finnas där för mig med, inshaallah.



Sedan måste jag också säga att du var en super fin "ninja" ;)

Publicerat: 2009-10-05 | 20:56:02
Webbadress: http://hlbd.blogg.se/


En Åsikt från: Alfakher

Heej ! Tack för kommentaren och snacket på msn det va jätte trevligt och bra.. oo jag är så glad =)

Nu har jag fått kontakt med dig o en tjej till jag är glaaad att ha någon o snacka med =)



kraaam

Publicerat: 2009-10-05 | 21:56:30
Webbadress: http://alfakher.blogg.se/


En Åsikt från: amanda

mashallah, vad underbart!!! Allahu Akbar!

Publicerat: 2009-10-07 | 22:56:07
En Åsikt från: Emma

Salam 3laykom. Jag måste hålla med Linn, att du var en mycket vacker ninja :)Med tiden så kommer du att känna dig mer hemma i kläderna och inte ha den "nakenhetskänslan". Men du är mycket stark, masha Allah, som vågade på det iallafall... Fortsätt så. Kraaaaam

Publicerat: 2009-10-08 | 18:45:07
Webbadress: http://amuslima.blogg.se/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback