Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2010-01-20 | 09:19:29
Bad "hairday"...

As salam aleikum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Subhan Allah, snacka om att jag krigade med min sjal i morse. Jag var trött och inte på humör, haha, kan ju inte sluta i annat än katastrof. Men efter typ en halvtimme fick jag den någorlunda på plats :S Man kan ju verkligen säga att jag hade en "Bad hairday"!

Dag nr. 3 på jobbet med sjal på huvudet, hur känns de?
- Alhamdulillah, Jag är faktist stolt över mig själv att jag kommit så här långt, dels på egen hand och hjälp från Allah subhana wa t'ala :)

Alhamdulillah, ända sen i fredags efter jobbet har jag haft hijab eller sjal på huvudet när jag gått ut. Det är 6 dagar i rad, MashAllah! Den jihad jag haft inom mig själv har lugnat ner sig lite under dessa dagar. Jag känner mig inte längre stressad eller att jag har en oro i magen när jag ska till jobbet. Än så länge så kan jag hantera deras blickar och deras tysthet, klart man ser på dem att de tänker nått, men så länge de håller de för sig själv kan de inte riva mig på djupet. Varje dag som går blir jag allt självsäkrare. Målet är väl att komma till den gränsen att jag inte tänker på att jag har nått på huvudet och att jag inte kan vara utan den, inshAllah. Målet är att sträva efter den korrekta hijab. För eller senare så kommer allt hamna på plats, de som händer, de händer och de som händer är meningen, alhamdulillah. 

Ya Allah! Må Du belöna alla mina systrar som gått igenom denna inre jihad och må Du belöna och stärka alla systrar som går igenom de nu och krigar med själv om att sätta på sig slöja, ameen! Må Du göra de lätt för oss!


Take it step by step, tills du blomstrar!
InshAllah


Update: Fick äntligen ett livstecken på att de lagt märket till min sjal på huvudet, haha, min ekonomichef undrade om jag hade klippt av mig håret. Men hon tyckte de var jättefint med sjal på huvudet :D (Big smile)

KOMMENTARER
En Åsikt från: Linn

alhamdolillah! :) och ameen till din dua, må Allah underlätta för alla mina systrar som kämpar med att bära hijab!

Publicerat: 2010-01-20 | 10:03:04
En Åsikt från: Linn

stolt över dig sis! <3

Publicerat: 2010-01-20 | 10:04:27
En Åsikt från: Mujaheedah

aww mashaAllah är jättestolt över dig ukthi !! =) må Allah underlätta för dig ! och va fint att du delar med dig din upplevlser om detta =D=D... thumbs up ! (Y)<3

Publicerat: 2010-01-20 | 13:16:42
Webbadress: http://mujaheedah.blogg.se/


En Åsikt från: Emma

Ameen till din dua.

O Alhamdulullah för att det känns bättre, vi är duktiga.. Vi har kommit långt, vi har ju inte vart muslimer så länge lixom =)

Må Allah belöna dig och alla andra som har gått och går igenom detta.



Haha Mashallah att din ekonomichef tyckte det va snyggt, förstår henne/han.. det är ju snyggt ;)



KRAAAM <3



عليكم اسالام

Publicerat: 2010-01-20 | 13:53:43
Webbadress: http://alfakher.blogg.se/


En Åsikt från: Anonym

Ps. BAD HIJAB DAY !

Hahaha.

Klart det finns det också ;)

Publicerat: 2010-01-20 | 13:54:21
En Åsikt från: Tasnim

Salaam aleykum!

Oooh vad jag minns mina första försök med slöjan och hur det ofta slutade i skrynkligt kaos!

Var inte orolig syster, efter ett tag funkar det av bara farten!:o)

Ma Allah belöna dig för din strävan, ameen!

Kram!

Publicerat: 2010-01-21 | 08:06:54
Webbadress: http://tasnim.blogg.se/


En Åsikt från: Nettan

Assalamu alekum wa rahmatullahi wa barakatu!



Jag har varit muslim från hjärtat ca 3,5år Sade min shahada hemma själv men för ca 2år sen var jag även till en moske och sade shahada. Jag vet att man inte måste det men för mig känndes det viktigt så alla i min omgivning skulle ta mer "seriöst" att jag konverterat. Låte kanske kostigt men det var så jag upplevde det då.

Tog på mig min hijab förra året första dagen på ramadan...alhamdulillah. Idag känns det som om jag alltid har haft den :)

Min syster vi får stötta varandra genom svårigheter och be Allah om tålamod vid prövningar. Ameen



Hur länge har du varit muslim?

Publicerat: 2010-01-22 | 00:05:39
Webbadress: http://metrobloggen.se/nettansdagar


En Åsikt från: Emma

Salam Alaykom. Masha Allah, Alhamdulillah att du känner dig starkare och du ska vara såååå stolt över dig själv! Må Allah underlätta för dig, ameen!

Publicerat: 2010-01-23 | 13:12:49
Webbadress: http://amuslima.blogg.se/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback