Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2010-01-27 | 08:51:21
Jag kan inte necka min tro på Allâh!

As salam aleikum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Jag tror de (min kollegor) fattat att jag är muslim nu. Jag berättade för boss igår efter vi suttit i möte då han frågade mig om min sjal på huvudet var något religöst. Jag kan inte necka min tro på Allah, så jag berättade. Något som var oväntat och något jag inte hade räknat med, alhamdulillah, allt har sin tid och sin plats. När poletten faller på plats så förstå människor... dock kunde min chef inte hålla tyst om de, så i morse när jag gick förbi min ekonomichef så bad hon om ursäkt för sina små kommentarer hon hade get mig och att hon nu förstod varför jag hade den på huvudet, boss hade klart skvallrat. Men det var rätt skönt att någon annan sa de till henne. För det var bara att le bort de när hon påpekade de, alhamdulillah. Men trots att de nu börjar förstå att jag är muslim så trivs jag ändå inte längre på jobbet - när de gäller mina arbetsuppgifter och hur jag spenderar mina dagar. Som det känns just nu så känns det som att jag slänger bort alla mina timmar och spolar dem i toaletten... 2 år - snart 2 och ett halvt år, har jag jobbat här. På den position jag har och det arbete jag gör är de väl på gränsen på hur länge man klarar av att göra samma grej om och om igen. Det är dax att förnya mitt yrke eller börja plugga. Ska jag vara ärlig saknar jag pluggandet :P haha, trodde aldrig jag skulle säga de, alhamdulillah Allah har get mig verktygen att lära och kunskap är något jag älskar. Dock är jag rätt sugen på att plugga utomlands... och komma bort från detta kalla land ett tag... inshAllah.



KOMMENTARER
En Åsikt från: Mujaheedah

Det verkar vara en bra ide Syster, att plugga utomlands! :) Det är också en dröm som jag har inshaAllah :)

Publicerat: 2010-01-27 | 09:04:11
Webbadress: http://mujaheedah.blogg.se/


En Åsikt från: Anonym

Alhamdolillah för att dem inte reagerade särskilt mycket! :) Alhamdolillah! InshaAllah kommer du att få massa frågor och chans att göra lite dawah med ;P



Du är verkligen jätte duktig syster <3

Publicerat: 2010-01-27 | 15:30:38
En Åsikt från: Emma

Mashallah va glad jag blir !!!

Riktigt stolt, nu blev jag ännu mer taggad, men har försökt säga till my husband 1000000 ggr nu att jag vill börja med hijab men de kommer inte ut ur munnen haha =(

Synd att du inte trivs på ditt jobb, du kan ge de till mig haha skoja =) nä men om man inte trivs är de ingen mening att va kvar.. man mår bara dåligt.

Men iaf, Hamdullah att det är berättat nu =)



Kram kraam

Publicerat: 2010-01-27 | 15:53:55
Webbadress: http://alfakher.blogg.se/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback