Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2010-01-18 | 10:27:38
Sabr, det är bara att bita ihop...

Seriöst systrar, jag förstår inte hur ni klarar de, mashAllah. Mina öron verker av underscarfen som trycker mot dem och jag har redan fått nackspärr, haha. Snacka om att vara ovan. Jag ser verkligen upp till er systrar som bär hijab, mashAllah, ni är en föerebild till oss alla som funderar på att ta på oss hijab. Må Allah belöna er, ameen! Jag sitter och tänker så här, jag har bara haft den på huvudet i mer än 2 timmar, jag har fortfarande 6 timmar kvar innan jag kan ta av den, haha, min nacke kommer vara död i morgon. Kommer inte kunna röra mig, säkert. Men jag vet ju att de först och främst beror på att jag har en stor knut i nacken, som tynger. Hade jag haft korrekt hijab hade den ju hängt runt hakan och inte tyngt bak mitt huvud, dock hade de inte skonat mina örona haha d._.b

Är lite förvånad att inget sagt något än, inte ens boss, men dem ser väl de inte som någon form av hijab eftersom de inte är de, så de har väl inget att relatera till och koppla tankarna till att jag skulle vara terrorist och hjärntvättad, haha.

Well, well, smärtan jag känner är de värt. Smärtan jag skulle få i helvetet för alltid skulle jag nog inte klara av. Sabr, det är bara att bita ihop. Det kommer bli 6 underbara timmar, inshAllah. :D


KOMMENTARER
En Åsikt från: Emma

Salam Alaykom! Masha Allah, vad stolt man blir över dig :) Även om du inte har hijab på dig nu så har du iallafall något på dig. Jag gjorde likadant i skolan, började med att ha en liten slöja över huvudet som jag fäste i nacken, som en snusnäsduk :) en vecka senare körde jag med normal hijab :)

Att det spänner över öronen kan bero på att du har fått tag på en liten underslöja, ibland är dem ganska tajta när man köper dem. Jag brukar inte använda mina som e så tajta för det gör ont, så jag har mina andra som e lite större :)Att bära hijab ska ju inte vara en plåga ;) Lycka till gumman, kommer säkert gå bra för dig

Publicerat: 2010-01-18 | 13:54:27
Webbadress: http://amuslima.blogg.se/


En Åsikt från: Alfakher

A Salam aleikum du är jtäte duktig, Mashallah !

Blir glad för din skull !!!

Hoppas du får tag i en lite större underscarf, om dom sitter bra gör det inget ont =).



Kraaam <3

Publicerat: 2010-01-18 | 21:29:24
Webbadress: http://alfakher.blogg.se/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback