Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2010-01-18 | 08:25:02
"Skaffa ett strykjärn..."

As salam aleikum wa rahmatulahi wa barakatuhu everyone och god morgon.

Kom precis till jobbet och kände att jag bara var tvungen att skriva av mig lite. Idag sitter jag på jobbet med en sjal på huvudet - tro de eller ej, dock är det ingen korrekt hijab, då allt typ sitter som en knut i nacken (tror jag kommer ha rätt mycket träningsvärk i nacken efter jobbet, det börjar redan kännas tungt). Jag vågade inte ta de så långt till korrekt hijab, när de är första gången jag kommer till jobbet med något på huvudet. Men jag ville ändå inte "komma tomhänt". But im one step closer :D Tanken var väl mer för att känna på hur de skulle vara att ha nått på huvudet hela dan, samt också för att göra omgivningen van vid tanken att jag har nått på huvudet så det inte blir som en chock för alla, även mig när jag ska ta på mig hijab. InshAllah så kommer det förhoppningsvis gå bra... kändes dock lite konstigt när pappa kom och hämtade mig i morse, han sa inte så mycket... förutom att jag borde skaffa ett strykjärn eftersom han tyckte mina byxor var för skrynkliga, haha. Fick en känsla av att jag på nått sätt påminde honom om att jag var muslim? I don't know... dock försökte han dölja att han tänkte på något... ingen kul bilresa. Dock har de inte sagt något på jobbet än, bara kollat lite fundersamt på vad det är jag har på huvudet... dock har inte boss kommit in på kontoret, förbereder mig för värsta kommentaren - som alltid. Han är nog den som mobbar mig mest för mina kläder på jobbet. Rätt sjukt att man kan bry sig så mycket om hur någon annan klär sig - orka!

Ya Allah! Må du göra mig stark och låta denna dag vara till min fördel, ameen!


KOMMENTARER
En Åsikt från: linn

MashaAllah! :) Vad duktig du är syster! jag tror att det är en super bra idé att ta ett steg i taget och börja med att vänja dig själv och vänja dem i din omgivning med att du har någonting på huvudet! Vad skönt att din pappa inte sa någonting, Alhamdolillah. Alhamdolillah! Jag är stolt över dig syster!

Må Allah underlätta för dig idag, och ameen till din dua!!

Publicerat: 2010-01-18 | 09:18:03
En Åsikt från: Saws

MAshAllah! GO FOR IT SIS!! Du är nästan där och du vet att du har den största kraften bakom ditt beslut inshAllah.

Publicerat: 2010-01-18 | 14:02:55
En Åsikt från: Anonym

Insha Allah kommer allt gå bra för dig :)

Publicerat: 2010-01-18 | 15:18:03


Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback