Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2010-01-24 | 21:10:28
This is only the begining...

As salam aleikum wa rahmatulahi wa barakatuhu

Subhan Allah, tågresan hem från Malmö... det var något jag inte hade räknat med.
Redan innan jag skulle gå och stod framför spegeln för att ta på mig hijab tvekade jag och det blev i stället den vanliga knuten på huvudet. Jag bara fick känslan av att om jag sätter på mig korrekt hijab nu... det är mörkt ute så kommer de finns människor som kommer att terrorisera mig. Känslan jag fick var inte fel, mycket riktigt blev jag mobbad av 3 killar på tåget. De tyckte jag såg ut som en spanjorska? Men jag var väl inte deras första offer, snarare tågvakten som kollade biljetterna då de inte hade köpt biljetter och var tvungna att betala mer än vanligt, han var utländsk och talade med brytning. När han hade gått började de klaga på hur dålig svenska han kunde etc sen var de mig de fokuserade på. Subhan Allah, hade de inte varit så att vi hade varit en station från Helsingborg så hade jag nog inte kunnat låta bli att säga något dumt. Men alhamdulillah jag lyckades hålla de för mig själv. Subhan Allah jag bara hoppas och önskar på att deras avkomma kommer att bli bättre människor än vad dem någonsin varit. Jag kom och tänkte på de jag hade läst, att en kvinna inte ska resa själv, subhan Allah. Hade jag haft någon med mig hade de aldrig vågat säga nått. Det är bara synd att människor inte kan uppfostra sina barn mycket bättre. But I know this is just the begining of a new test from Allah. På nått sätt så gjorde dem mig så fruktansvärt arg inombords, subhan Allah, må Allah förlåta mig för mitt hat jag kände mot dem. Allah vet bäst vad dem förtjänar och det är bara Allah som kan straffa. 

Jag är på rätt väg, jag är på rätt väg, jag är på rätt väg - dem är vilsna...

Subhan Allah ibland är det lättare att hata än att älska - shaytans viskningar...

KOMMENTARER
En Åsikt från: Emma

Ohhh blir galen på sånna människor, att folk inte kan uppfostra sina barn !!!

Det är svårt att inte bry sig, o säga ngt.. jag är sån om jag blir arg så blir jag arg, har hett temperament.. tyvärr det är inte bra.

Men det var bra att du höll dig inte bra o börja bråka, speciellt när man är själv.

Men Mashallah att du kämpar



Take care <3 <3 <3 <3

Publicerat: 2010-01-25 | 13:08:47
Webbadress: http://alfakher.blogg.se/


En Åsikt från: Umayma

Salam Alaykom. Det är sant som du säger, att en kvinna ska helst inte resa ensam, och då är det inte många som vågar förolämpa henne. Men masha Allah, du är stark, och visst detta var bara ett smakprov på vad som kan ske senare, insha Allah så hoppas jag inte att du kommer råka ut för något, men man vet ju i vilket samhälle man bor i. Subhana Allah. Fortsätt kämpa hjärtat.

Publicerat: 2010-01-26 | 12:29:50
Webbadress: http://amuslima.blogg.se/




Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback