Abûl-Hasan al-Ash´arî (d. 330): “Vår troslära och förståelse är att hålla fast vid vår Herres (´azza wa djall) bok, vår profets (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) Sunnah och det som har rapporterats av de mästerliga följeslagarna, efterföljarna och Imâmerna i Hadîth.” (al-Ibânah, sid. 43)

Publicerat: 2010-07-06 | 00:07:12
One Year!

Ašhadu ʾan lā ilāha illā-llāh, wa ʾašhadu ʾanna muḥammadan rasūlu-llāh

Bismillahi-Rahmani-Rahim, Alhamdulillahi rabbil alamin.
Assalamu Alaykum wa Rahmatullahi wa Barakatuh till den troende,


Många av er har märkt av att jag inte skrivit personliga och egna inlägger på ett bra tag, but to be honest - mitt liv är inget du behöver lägga din dyrbara tid på, Subhan Allâh, vi har Islam att lägga vår tid på. Därav vill jag inte slössa din tid när du väl besöker denna sidan, då döden är närmare än vad vi kan föreställa oss, Allâhu alam - Allâh vet bäst när det är vår tur att hamna i graven. Är du redo?

En annan anledning är även att jag försöker följa Profetens (sallâ Allâhu 'alayhi wa sallam) uttalande som en anonym läsare påminde om i början då jag först började med denna sidan...: “My entire nation is safe, except al-Mujahirin (those who boast of their sins). Among the Mujaharah is that a man commits an (evil) act, and wakes up in the morning while Allâh has kept his (sin) a secret, he says: “O so-and-so! Last night I did this and that.” He goes to sleep while Allâh has kept his (sin) a secret but he wakes up in the morning and uncovers what Allâh has kept a secret!” [Sahih al-Bukhari]

Anledningen till varför jag ville skriva detta inlägget är för att jag alhamdulillahi rabbil alamin har varit muslim i ett helt år! Och ville dela med mig av något som en broder sa till mig precis efter jag hade sagt min Sahadah (för ett år sen) och som än idag sitter som klister i huvudet på mig: "Nu är det upp till dig hur mycket du ska söka kunskap". Och med denna meningen vill jag ge er alla en påminnelse om att - man gör de till vad det blir, är du redo att stå inför din Herre? Allâhu Alam!... Subhan Allâh! Ya Allâ! I truly seek refuge with You from the punishment of Hellfire, and from the punishment of the grave, and from the trails of living and dying, and from the evil trials of the Dajjal (Anti Christ). Ya Allâh! truly I seek refuge with You from the evil of what I have done, and from the evil of what I have not yet done. Jag hoppas du tar till dig av meningen lika mycket som jag gjorde, ameen!

Vi alla har våra prövningar på ett eller annat sätt - säg: Alhamdulillah och tacka Allâh för att Han (Subhana wa ta'ala) älskar dig så pass mycket att Han (Subhana wa ta'ala) testar dig för att se om du älskar Honom tillbaka. Subhan Allâh, det har redan gått ett år... och med "redan" menar jag att tiden är för dyrbar att slössa. Döden påminner oss dagligen, men detta är något många av oss tar lätt på... Frukta Allâh och domedagen!

Glorified be Allâh, and Praised. Glorified be You, O Allâh, and Praised. I bear witness that there is no true god exept You. I seek forgiveness from You and repent to You. Ya Allâh! send prayers on Muhammad, and on the family of Muhammah, and send blessings on Muhammad, and on the family of Muhammad, as You sent prayers on Ibraaheem and the family of Ibraaheem; You are indeed Worthy of Praise, Full of Glory. ALLÂH AKBAR!

KOMMENTARER
En Åsikt från: Valis

MashaAllaah, alhamdulillaah, att vara vägledd är verkligen något att fira och ta vara på dagligen. Brukar också tänka att - tänk! Av heeeeela skapelsen, allt som Allaah har skapat i himlen och jorden och det vi känner till och det vi inte känner till så har han väglett mig! Mig! Hur kan man då vara otacksam och kasta bort det?

Publicerat: 2010-07-06 | 02:18:54
Webbadress: http://devotedmuslimah.devote.se


En Åsikt från: mywaytoislam

MashAllah! måh Allah subhana wa´tala belöna dig för att du lägger ner rätt tid på den här bloggen och att du väljer att lära oss och påminna oss mer om islam, hamdulillah att du gör det.



salamat syster <3

Publicerat: 2010-07-06 | 13:00:40
Webbadress: http://mywaytoislam.blogg.se/


En Åsikt från: Hamdi

alhamdulilah!<3 må Allah vägleda dig och låt dig få komma in i Jannah insha'Allah

Publicerat: 2010-07-13 | 11:50:51


Att tänka på innan du kommenterar:

> Publicera inget som du inte kan stå till svars för inför Allâh på domedagen!
> Tänk om en andra gång om det är värt att publicera din kommentar!
> Läs "Faran i att uttala sig utan kunskap" innan du kommenterar!
> Debatter och dialoger inom religionen är fördömda (klicka på länken för att lyssna). - Inlägg publiceras ej!
> Kommenterar du om något som inte tillhör inlägget kommer de inte att publiceras. Du får då istället svar via den
> mail eller webbadress du anget.
> Övriga frågor gällande religionen? Rekommenderar dig att ställa dina frågor hit: http://darulhadith.com/fragor.html
> Övriga frågor? Kontakta mig via "KONTAKTA MIG" längst upp till höger.

> Må Allâh belöna dig för din avsikt och vägleda dig till mer kunskap, ameen!
> Och kom ihåg profetens (sallallâhu alayhi wa sallam) ord av visdom då han sade;
"Den som tror på Allâh och den sista dagen bör tala gott eller vara tyst" [al-Bukhari].


Namn:
Kommenterar du ofta?

E-Mail: [publiceras ej]


Webbadress:


Kommentar:


(Obs! Din kommentar kommer hamna i kö för att bli godkänd innan den publiceras)
Trackback